slice

Tyrwään Seudun Zetoristit – Sätkätystä jo vuodesta 2006

TOIMINTAKERTOMUS 2016

Yleistä

Tyrwään Seudun Zetoristit perustettiin 29.5.2006 Vammalassa. Vuoden 2007 alussa kerho rekisteröityi yhdistykseksi. Kuluneena vuonna, on juhlistettu eri tapahtumissa, 10-vuotista yhdistystä. Kerhon tarkoituksena on koota yhteen Zetor 25, A, K ja Super mallien harrastajat sekä edistää kaikkien vanhojen maatalouskoneiden ja traktoreiden entisöintiä. Toimintaan voivat osallistua kaikki asiasta kiinnostuneet. Vuoden lopussa jäseniä oli 114, joista varsinaisia jäseniä 104 ja kannatusjäseniä 10.

Vuonna 2016 yhdistyksen hallitukseen ovat kuuluneet:

Markku Ojala puheenjohtaja

Jäsenet:

Erkki Mäkinen

Ari Haapaniemi

Vesa Haapaniemi

Markus Tuominen

Jukka Leppäniemi

Veijo Saari

Varajäsenet:

Timo Kiikala

Pekka Tuomola

Tarmo Pihlajamäki varapuheenjohtaja

Rahastonhoitaja ja jäsensihteeri Nina Ahonen

Sihteeri Heli Haapaniemi

Nettisivujen päivitys Lasse Ojala

Hallitus kokoontui vuoden aikana 12 kertaa. Vuosikokous pidettiin Rudolfin keitaalla 20.3.2016

Tiedotus

Yhdistyksen kotisivut löytyvät osoitteesta www.zetoristit.fi Siellä tiedotetaan tapahtumista ja retkistä. Joulukuussa ilmestyi kerhon lehti nro 11, joka lähetettiin jokaiselle varsinaisen jäsenmaksun maksaneelle.

Tapahtumat

Kevätajelu 17.4. Sateesta johtuen, zetoreita ei vielä herätetty talviunilta. Haapaniemessä paistettiin makkaraa ja saunottiin.

Vappuparaati 1.5 keräsi jälleen mukavan joukon kerholaisia kulkuneuvoillaan Vammalan keskustaan.

Classic Motor Show, Lahti 7-8.5 Näyttelyosastomme keräsi jälleen paljon kiinnostuneita.

28.5 Vatajan rompetorilla sekä kaksi päiväisillä Paukepäivillä, vieraili jäseniämme.

12.6 meidät kutsuttiin viihdyttämään hevosihmisiä Kokemäen raviradalle. Mukana 5 zetorilla ja steyrilla. Pääsimme testaamaan rataa, pienen kilvanajon merkeissä.

18.6 ajoretki Pourun sahalle Rämsööseen, Saaren tilalle Kivijärvelle, Kai Niemistölle Stormiin ja lopuksi saunomaan Haapaniemeen. Mukana 6 traktoria ja peräkärry. Sekä muutama auto.

2.7 Kauvatsan mopokarnevaalit ja Kiikoisten purppurit.

9.7 Okra- näyttelyt Oripäässä. Matkassa 4 traktoria ja peräkärry.

Minkiön Höyryfestivaalit 30.7. 2 traktorilla ja 2 autolla jäseniämme siellä jälleen kävi.

Tyrvää- Rovaniemi tour 30.7-5.8. 6 zetoristia ja huoltoauto, matkasivat joulupukkia katsomaan ja takaisin. Matkaa kertyi noin 1700 km.

Tappuritapahtuma 13-14.8 zetoristien perinteeksi tullut retki Nakkilaaan. Tällä kertaa keli oli niin sateinen, että matka tehtiin autoilla. Yöpyminen oli Kokemäen Pitkäjärvellä. Mukana 15 henkeä.

18.9 Halkivahassa Olumpiakynnöt. Kilpailemassa yksi jäsenemme. Kannustamassa oltiin isolla porukalla.

26.11 Levon metsästysseuranmajalla pikkujoulut. Jouluruoka, ohjelma, sauna ja karaoke veti paikalle lähemmäs 40 jäsentä.

Jouluaattona jaettiin joulutervehdyksenä lyhteet, jotka syksyllä tehtiin itsesitojalla Vesa Haapaniemen pellolta.

Loppukatsaus

Toiminta on ollut ilahduttavan aktiivista ja yleisömenestys tapahtumissamme on ollut suuri. Tyrwään Seudun Zetoristien hallitus esittää parhaat kiitoksensa kaikille yhdistystä tukeneille ja avustaneille yrityksille, Sastamalan kaupungille ja yksityishenkilöille, jotka ovat myötävaikuttaneet ja mahdollistaneet toiminnan. Samalla toivomme yhteistyön jatkuvan edelleen.

Tyrwään Seudun Zetoristien hallitus